In november 2016 heb ik samen met Triumph Motorcycle Groningen meegedaan aan Project Street Twin. Met onze 'Salt Lake Racer' zijn we eerste geworden!

De komende maanden zullen officiële Triumph dealers uit Nederland en België het tegen elkaar opnemen tijdens de custom competitie; Project Street Twin. In deze build-off, waarin de Triumph Street Twin centraal staat, worden de dealers uitgedaagd al hun creativiteit en vakmanschap te storten in het verbouwen van de Triumph Street Twin.

De keuze voor de Triumph Street Twin als basismodel voor deze competitie lag voor de hand. Met zijn eigentijdse interpretatie van de oorspronkelijke Bonneville,  no-nonsense vormgeving en aantrekkelijke prijs is de Street Twin het ideale uitgangspunt voor het maken van een custom. Het is dan ook niet voor niets wij zelf al 150 accessoires en drie Inspiration Kits hebben ontwikkeld om de Street Twin naar eigen wens te kunnen personaliseren.

Om aan te geven dat een Triumph Custom ook voor de niet-sleutelaar betaalbaar blijft is er een limiet gesteld aan de uiteindelijke verkoopprijs van de omgebouwde Street Twins. Zo mag de totale toegevoegde waarde aan materialen inclusief manuren, niet meer dan 5.100 euro bedragen, hiermee komt de uiteindelijke verkoopprijs voor Nederland op 15.000 en in België op 14.000. Hoewel het logisch is dat de Triumph dealer voor zijn onderdelen gaat bladeren door de uitgebreide accessoire catalogus van Triumph zijn zij niet verplicht om hier alles vandaan te halen, het draait immers om creativiteit en originaliteit bij zelfbouw.

De deelnemende Triumph dealers hebben tot en met oktober om hun Street Twin vorm te geven. In november volgt een eerste stemronde, die per land zal plaatsvinden, via social media. De nummers een tot en met drie zullen vervolgens voor een vakjury verschijnen, waaruit per land een winnaar verkozen zal worden. Op het Salon in Brussel en tijdens de Motorbeurs Utrecht wordt de finale gehouden tussen de Nederlandse en Belgische favorieten, bezoekers kunnen daar en via social media hun stem uitbrengen.

- See more at: http://www.triumphmotorcycles.be/nieuws-en-evenementen/nieuws/netherlands/2016/september/triumph-lanceert-project-street-twin#sthash.ruB4IUC4.dpuf

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De afgelopen maanden hebben de officiële Triumph dealers uit Nederland en België het tegen elkaar opgenomen tijdens de custom competitie; Project Street Twin. In deze build-off, waarin de Triumph Street Twin centraal staat, worden de dealers uitgedaagd al hun creativiteit en vakmanschap te storten in het verbouwen van de Triumph Street Twin.

Om aan te geven dat een Triumph Custom ook voor de niet-sleutelaar betaalbaar blijft is er een limiet gesteld aan de uiteindelijke verkoopprijs van de omgebouwde Street Twins. Zo mag de totale toegevoegde waarde aan materialen inclusief manuren, niet meer dan 5.100 euro bedragen, hiermee komt de uiteindelijke verkoopprijs voor Nederland op 15.000 en in België op 14.000. 

Wij hebben ervoor gekozen om niet in het frame te zagen maar de motorfiets uit te breiden met extra te monteren onderdelen.

 

Zie ook de artikelen op de website van ANWB , MOTO 73 en van de jury.